The Plague Dogs

Jag tycker allt att det är lite lustigt det där med att tänka ibland. Jag menar, jag kan sitta i flera timmar och filosofera, vrida och vända på saker och ting utan att ens komma fram till något vettigt, om än logiskt. Som t ex. bara för en liten stund sedan; Jag funderade på varför ordet lagom bara finns i sverige och ingen annan stans i hela världen? Och framför allt; varför ska vi svenskar vara så jäkla lagom hela tiden?
Som sagt, sånna saker kan jag sitta och fundera över i timmar.

Skitsamma, från det ena till det andra. Tänkte ta och dansa in i duschen en liten sväng och sedan mysa ner mig framför filmen The Plague Dogs. Jag vet inte om ni sett Watership Downs, men det är i alla fall samma skapare som gjort den filmen som den här. Har faktiskt sett TPD en gång tidigare, och höll på att börja gråta. Den är så hemsk, och hundarna är så starka!
Funderar på att dra ner filmen på ett USB-minne och höra med min lärare jag har i Sällskapsdjur om vi inte kan se den på lektion någon gång, och sedan låta alla reflektera över den om vad dom tyckte och tänkte och så vidare.


Kommentarer
Postat av: josefine

man kn verkligen snurra in sig i tankar. på både gott och ont

2009-09-10 @ 20:53:02
URL: http://alexandrajosefinelarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0